“Otvoreni medijski sadržaji” – da građani znaju šta plaćaju

2221
Da li pare idu za javni interes ili propagandu?; Ilustracija; Foto: Aleksandar Kostić

Autor:M. Z.Izvor:Južne vesti

Kako bi građani znali kako se troše njihove pare za sufinansiranje medijskog sadržaja, Odbor za ljudska prava iz Niša i Edukacioni centar iz Leskovca napravili su portal na kojem žele da objedine sve medijske projekte i daju ih javnosti na uvid i ocenjivanje, ali, kako kažu, nailaze na opstrukcije od vlasti.

Ministarstvo za kulturu i informisanje odbilo je da im dostavi sve medijske sadržaje finansirane iz zajedničke kase svih građana, tvrdi Dragan Đorđević iz odbora za ljudska prava, pravdajući se zaštitom autorskih prava.

Nisu naišli na bolju reakciju ni na lokalu jer su, kako kaže Đorđević, tražili su od svih lokalnih samouprava diskove sa medijskim sadržajima finansiranim iz zajedničke kase svih građana, a jedino im je Medveđa, sa juga Srbije, dostavila sve podatke.

Odgovorili su nam da to nije podatak od javnog značaja i da ne možemo da ga dobijemo po Zakonu o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja – kaže Đorđević.
Nisu naišli na bolju reakciju ni na lokalu jer su, kako kaže Đorđević, tražili su od svih lokalnih samouprava diskove sa medijskim sadržajima finansiranim iz zajedničke kase svih građana, a jedino im je Medveđa, sa juga Srbije, dostavila sve podatke.

 

Još veći problem je što smo pitali 50 organa javne vlasti da li vrše evaluaciju projekata, a odgovor od svih je bio da to ne rade – objašnjava Đorđević.

 

Ideja jedinstvene baze medijskih sadržaja finansiranih iz budžeta, kako kaže Đorđević, jeste da se unapredi transparentnost celog procesa, ali i da se uvede obavezno procenjivanje šta su mediji uradili sa novcem građana.

Želimo da, na primer, na sajtu Grada Niša budu objavljeni svi sadržaji koji su dobili novac iz budžeta – navodi Đorđević.

 

Portal “Otvoreni medijski sadržaji” postoji na ovom linku, a kreatori kažu da postepeno ubacuju sadržaje do kojih dolaze.

Namera je i da se građani više učestvuju u celom procesu, pa i da se pitaju šta žele da finansiraju svojim parama, a takve akcije Đorđević najavljuje na jesen 2018.

Podsetimo, na poslednjem gradskom medijskom konkursu u Nišu, dve porodice podelile su 37,4 miliona dinara za sufinansiranje medijskog sadržaja.