Filmski festival „Slobodna zona“ održan je po treći put u Nišu, od 12. do 14. novembra u Pozorištu lutaka Niš, u organizaciji Odbora za ljudska prava Niš. U okviru festivalskog programa, prikazano je pet filmova i to:
1. dan (sreda, 12. novembar), „Duhovi Cie Soleil“
2. dan (četvrtak, 13. novembar), „Taksi do tamne strane“ i „Glasajte za mene“
3. dan (petak, 14. novembar), „Engleski hirurg“ i „Manda bala“
Osnovno obeležje ovogodišnjeg festivala koje se mora istaknuti, jeste ogromno interesovanje publike za festivalski program. Karte za sve tri festivalske večeri su rasprodate za nešto više od pola sata od puštanja u prodaju! Veliko interesovanje izazvalo je i najavljeno gostovanje jednog od autora filma „Duhovi Cite Soleil“ Miloša Lončarevića koji je gostovao u Nišu povodom otvaranja festivala, i koji je u pozdravnom govoru prilikom otvaranja podvukao važnost „Slobodne zone“ kao festivala budućnosti koji prati svetske trendove. Nakon projekcije filma, održana je dinamična tribina, na kojoj je publika imala priliku da razmeni mišljenja i utiske sa autorom filma, pre svega o značaju društveno-angažovane umetnosti, a zatim i o procesu nastanka dokumentarnog filma.
Medijska kampanja je bila vrlo intenzivna i obuhvatila je gotovo sve raspoložive načine oglašavanja i promocije: TV i radio reklamu, gostovanja, promociju na sajtovima i internet forumima, mailing liste i štampani materijal (flajeri, nalepnice, posteri i bilbordi).
Obezbeđeno je i medijsko sponzorstvo i to:
– Fast radio koji je besplatno emitovao radio spot više puta dnevno u udarnim terminima
– City radio koji je povećao broj emitovanja radio spota u odnosu na broj plaćenih termina
– Media Centar Niš koji je montirao i tehnički pripremio tv i radio spot za emitovanje
U svrhu promocije događaja, PR festivala je gostovao na gotovo svim lokalnim TV i radio stanicama u udarnim terminima (TV5, Belle Amie, NTV, TV Zona, Kopernikus, Radio 5, City radio, Fast radio).
Činjenica da je ove godine informacija o Slobodnoj zoni u nekim slučajevima kružila (naročito na internetu, ali i u štampanim medijima) i nezavisno od organizatora i da su pojedini novinari i zainteresovani samostalno objavljivali informacije o festivalu, najbolje govori o interesovanju koje je Slobodna zona izazvala.
Naša procena je da je to rezultat pre svega, dobro organizovane, sveobuhvatne, duge i intenzivne promo kampanje, ali i odjeka koji su prethodna dva izdanja Slobodne zone imala u Nišu, što posebno ohrabruje u smislu postepene izgradnje kapaciteta i reputacije festivala. Takođe, zvučnija rediteljska i glumačka imena, brojne festivalske nagrade prikazanih filmova i svečano otvaranje svakako imaju uticaja na višestruko povećanje broja gledalaca u odnosu na prethodne godine.
I ovoga puta je prihod od prodatih ulaznica opredeljen u humanitarne svrhe, tačnije Domu za decu bez roditeljskog staranja „Duško Radović“ u Nišu, što je naročito naišlo na odobravanje publike. Prikupljena sredstva u iznosu od 31.800 dinara, što je maksimalni prihod s obzirom na cenu ulaznice i broj mesta u Pozorištu lutaka Niš, su namenjena poboljšanju uslova života štićenika u domu.